Przyglądam się Minecraft 1.8…

Jak donoszą media” doszło do wycieku nowej wersji gry1 Minecraft – długo oczekiwanej wersji 1.8. Wprawdzie nie przekonują mnie informacje iż po prostu gra sobie sama wyciekła… Uważam iż jest to celowe zagranie ze strony notcha. Plik bowiem można pobrać ze stron Mohjang Team (o tym dalej).

Wersja ta jest długo oczekiwaną ze względu na kilka dość fundamentalnych zmian. Po pierwsze – wprowadzony został tryb przygody – wiecie, doświadczenie, głód i te sprawy. Po drugie kolejne udogodnienia i poprawki, a po trzecie: no kurde, jak można było nie czekać na 1.8?!

Z początku miałem opory by sprawdzić tę wersję, ale ostatecznie się skusiłem, no i pobrałem. Po krótkich testach jestem z jednej strony mile zaskoczony, z drugiej zaś zniesmaczony, ale może są to moje dość subiektywne odczucia i mają one podłoże zwane przyzwyczajeniem.

Zmiany interfejsu

Pierwszą zauważalną rzeczą, są zmiany interfejsu aplikacji. Zarówno te, które widzimy zaraz po uruchomieniu aplikacji, oraz kilka nowych opcji w grze. Na pierwszy rzut oka widać nowe tło aplikacji.

Minecraft 1.8 po uruchomieniu

Niby nic nadzwyczajnego, ale rodzi nadzieję na więcej zmian. Których chyba brakuje. Cóż… idąc dalej zmian doczekał się tryb multiplayer. Wreszcie pomyśleli o czymś takim jak zarządzanie serwerami. Mam również nadzieję (bowiem nie było mi pisane tego sprawdzić.), że w trybie multi wprowadzone zostały tak samo jak na singlu dwa tryby – Survival (znany nam do tej pory z rozwojowej wersji gry) oraz Creative, który towarzyszył graczom wersji Classic.

Do ustawień gry zostały dodane 2 (słownie dwa) suwaki, czy też poprawniej rzecz ujmując – nowe dwie opcje. Oraz nowa funkcja gry – lista graczy. Jest to nowa opcja/funkcja, która (o bosz) wg mnie funkcjonuje jedynie w trybie multi. Dodane opcje to suwak FUV FOV (1), dzięki któremu możemy regulować punkt widzenia z normalnego, na coś w stylu muchy :D . Regulacja jasności (2), oraz wspomniany przeze mnie wcześniej przycisk listy graczy (3).

Ustawienia Minecraft 1.8

Ze zmian w ustawieniach, chyba tyle. Czas przejść do samej gry.

Zmiany w grze

Daruję sobie opis trybu Creative. Wiadomo, o co w nim chodzi. Natomiast w Adventure, aka. Survival mode doszło kilka zmian. Przede wszystkim dodane zostały  2 paski stanu (?).

Paski stanu Minecraft 1.8

1 – pasek doświadczenia. A przynajmniej tak mi się wydaje, ponieważ za każde zabite zwierzę, czy moba gromadzimy takie śmieszne zielone kulki, które przypominają Slime’y, a dzięki nim ten pasek rośnie (wydłuża się 8) ).
2 – pasek głodu. Dlaczego mielibyśmy nie odczuwać głodu w kanciastym second lifie? Głód odpowiada również za szybkość regenerowania się zdrowia.

Dodany został fajny mechanizm. Podczas zabijania zwierząt one zaczynają uciekać. A po chwili włącza się w nas tryb agresji. Tak, to jedyne rozsądne określenie tego co się dzieje z postacią. Nagle punkt widzenia się rozszerza i zaczyna biegać jak w amoku. Btw. sprawdzałem to kilkakrotnie i działa gdy bije się zwierzęta rękami, w przypadku miecza ani razu.

Prawy przycisk podczas posiadania miecza wywołuje bliżej nieokreśloną akcję – garda? Nie wiem, co to ma robić i do czego służyć. Sprawdzałem w walce w zwarciu i nic. W przypadku jednak posiadania pożywienia w ekwipunku i kliknięciu PPM wywoływany jest komiczny efekt spożywania posiłku – must to see in real!

Efekt jedzenia Minecraft 1.8

Podoba mi się modyfikacja efektów świetlnych. Odniosłem bowiem wrażenie, że oświetlenie jest o wiele ładniejsze niż w wersji 1.7.

Ale… jak zwykle musieli coś spier… . W wersji 1.7 podczas craftingu można było kliknąć prawym przyciskiem myszy by zebrać maksymalną liczbę przedmiotów z danych surowców. Np. mając 24 kłody drewna mogliśmy zebrać (4*24) 96 desek jednorazowo. Teraz… za każdym razem trzeba klikać.

Z moich obserwacji wynika również iż dodanych zostało kilka nowych itemów:

  1. Mięso z kurczaka – jak można się domyśleć wypada z kurczaka :D i można je grilować.
  2. Szklana płytka – nie wiem jak to określić. Można dzięki temu postawić podobne klocki, jak ogrodzenie.
  3. Żelazne ogrodzenie – podobnie j/w. ale z żelaza.
  4. Winorośl.
  5. Półbloki z cubblestone’a, oraz nowe ze zwykłego stone’a.
  6. Bramka z ogrodzenia – fajnie wygląda.
  7. Arbuz.
  8. Zgniłe mięso – tak, rotten flesh.
  9. Oraz, bliżej nieokreśloną – perłę.

Starałem się zlokalizować jakąś osadę, ponieważ powinny się generować automatycznie wraz z mapą. A tu, dupa zbita. Żadnej osady na odkrytym obszarze.

Wygenerowana mapa

Skąd pobrać

Na koniec coś dla Was, krwiopijcze potwory! Plik z grą możecie pobrać stąd:

Minecraft 1.8 - Plik z grą do pobrania. Plik *.jar należy wkleić do %appdata%/.minecraft/bin.
Minecraft 1.8 pre 2 - Nowe wydanie gry. Plik *.jar. Wersja Pre 2.

  1. Zawsze marzyłem, by coś takiego napisać. []
Ten wpis został opublikowany w kategorii Gry, Informacje i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Przyglądam się Minecraft 1.8…

  1. Colorkey pisze:

    Fakt, na lądzie żadnych osad nie widać, ale wejdz w Creative Mode, wznieś się na wysokość (2x spacja) nad Ocean i w nocy szukaj jasnych punktów pod wodą. Tam znajdują się tajemnicze pomieszczenia z drewna, są pochodnie, pajęczyny, tory, skrzynie(!).

    Właśnie, zapomniałeś chyba też powiedzieć o możliwości zarządzania porą dnia (F6 i F7) oraz o sprincie (2x W), no i o w/w lataniu w Creative Mode (2x spacja, żeby wyłączyć kliknij 2x spacja, proste :P )

    Pozdrawiam !

    • inzaghi89 pisze:

      O F6 i F7 nie wiedziałem. Btw. da się w survivalu przełączyć na creative jakoś? Osadę znalazłem na innej mapce, fajne są, ale powtarzają się i nie widziałem npców.

      Te jaskinie podziemne są bombowe! :) To mogę potwierdzić z czystym sumieniem.

    • Colorkey pisze:

      Btw. Ten tryb agresywny, o którym wspomniałeś, to po prostu sprint ;) (2x W)

      • Colorkey pisze:

        Z tego co wiem, chyba nie możesz przełączyć trybu, ale zawsze możesz spróbować pogrzebać coś z mapami w save’ach… Ale nie wiem, nie próbowałem :)

        Warto dodać informację o Endemanach i SilverFish’ach, które wcinają drewno, więc lepiej nie budować domków z desek itp. :)
        Pozdrawiam !

        • inzaghi89 pisze:

          Widzieliśmy właśne Endemany, ale nie wiedzieliśmy co one robią :D. Przed chwilą wyłączyłem serwer testowy. Genialne są animacje skrzynek. Ogólnie dużo zmian na plus, ale na minus też. Nie da się budować trzymając PPM, trzeba klikać…

          • Colorkey pisze:

            Sam nie wiem co robią Endermany, poza tym, że chwytają klocki i trzymają w rękach.

            Według mnie dobrym pomysłem w kolejnych update’ach byłaby możliwość wrzucania itemów do skrzyni za pomocą „Q”.

            Swoją drogą nigdy nie skupiałem się na możliwości budowania trzymając PPM, wolałem zawsze robić coś dokładnie. Denerwujący również jest w chwili obecnej mocny spadek FPS ( 1.7.3 – 150-200fps = 1.8 pre-release 50-80fps).

            Miejmy nadzieję, że w poniedziałek coś się odmieni ;)
            Pozdrawiam !

  2. Kamilo pisze:

    Niestety npc z wiosek zostały przełożone na wersje 1.9 no cóż trzeba jeszcze poczekać ….
    Interesuje mnie co robi się z tej perły edermana ?

    Ale moim zdaniem 1.8 jest na 5 :D

  3. Anty pisze:

    A ja w surwiwalu znalazłem postawiony domek kamienny w środku stoliczek i ława niestety zrobiona z bloków drewnianych a nie meble. Obok była wieża na jakieś 20 bloków i jakaś chyba studnia do której nie zdążyłem dojść bo mnie PSSSSS…..ykacz wybuchnął :( może ta studnia to było zejście w podziemia?…. poszukam jeszcze raz tego miejsca to dam znać :)

    • inzaghi89 pisze:

      Nie, z tego co zauważyłem to osady są niemal identycznie generowane. No i studnie zawsze spotkałem. Jest głęboka na kilka klocków, a szeroka na 2 klocki kwadratowe (olaboga 8) ). Wszystkie mają ścianki z cobblea.

  4. kamila pisze:

    mam go na pulpicie ale nie moge go otworzyć….A tak się cieszyłam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*